Latest News: Πιστοποίηση της Saudi Arabian Airlines κατά ISO 27001:2005 Πιστοποίηση της INTRACOM Defense Electronics για την εφαρμογή Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας Πληροφοριών Πιστοποίηση του ICE LAND Water Park στο Αραβικό Εμιράτο Ras Al Khaiman Πιστοποίηση του Θεραπευτικού Κέντρου Αθηνών ΛΕΥΚΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ 40 νέες συνεργασίες Τεύχος 32 - Μάρτιος 2013  
   
Editorial | Τα Νέα μας | Άποψη | Κοινωνική Ευθύνη | Εκδηλώσεις | Σεμινάρια | TÜV CYPRUS | TÜV NORD | Συνεργάτες
Saudi Arabian Airlines
1η εξαμηνιαία επιθεώρηση επιτήρησης της Αεροπορικής Εταιρείας

ICE LAND Water Park
Απευθείας ανάθεση επιθεώρησης από την Υπηρεσία Επενδύσεων & Ανάπτυξης της Κυβέρνησης του Αραβικού Εμιράτου Ras Al Khaiman

Πρώτη Παγκόσμια Πιστοποίηση για το σταμναγκάθι με βάση
το πρωτόκολλο GLOBALG.A.P v4
  Μας Άρεσε
www.tuvhellas.gr
 
 
 
 

Υπάρχει ενδιαφέρον για τη Βιολογική Κτηνοτροφία;

Άρθρο του Γεωπόνου MSc και μέλος της Διεύθυνσης Αγροδιατροφικών του Γραφείου Κρήτης της TÜV HELLAS, κυρίου Γεώργιου Νικολάου

Η βιολογική κτηνοτροφία συμπλήρωσε την πρώτη δεκαετία συστηματικής εφαρμογής. Σημαντικός αριθμός προϊόντων συναντάται στο ράφι με κυρίαρχο το γάλα και άλλα γαλακτοκομικά, διάφορα τυριά και προϊόντα κρέατος. Δεν είναι τυχαίο ότι μεγάλες εταιρείες παραγωγής τροφίμων επέκτειναν τις δραστηριότητες τους και στα βιολογικά.

Παρόλα αυτά, εξακολουθεί να υφίσταται η διαφορά μεταξύ παραγωγικών μονάδων βιολογικής εκτροφής και ποσότητας τελικών προϊόντων. Το γεγονός αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο στην άποψη του καταναλωτή για τον βιοκτηνοτρόφο, που συχνά θεωρεί ότι επέλεξε τη βιολογική εκτροφή
συχνά θεωρεί ότι επέλεξε τη βιολογική εκτροφή μόνο για είσπραξη επιδοτήσεων. Δεν είναι όμως αυτή η απόλυτη αλήθεια.

Στη διάρκεια αυτής της δεκαετίας αντιμετωπίστηκε πληθώρα προβλημάτων σχετικά με την προσαρμογή των κτηνοτρόφων και των αρμόδιων φορέων στις απαιτήσεις του κανονιστικού πλαισίου, με τα διαθέσιμα σφαγεία και την καταλληλότητά τους, με την επάρκεια βιολογικών ζωοτροφών, με την ανάπτυξη δικτύων προώθησης και πώλησης των προϊόντων αλλά και με την ίδια τη νοοτροπία του καταναλωτή.  Πολύ συχνά, βιολογικά προϊόντα πωλούνταν ως συμβατικά μη έχοντας επαρκή ζήτηση στην αγορά. Παρά τις δυσκολίες, παραδειγματικές επιχειρήσεις κατάφεραν να αναπτυχθούν, αρχικά σε τοπικό επίπεδο, με δίκτυο κτηνοτρόφων-προμηθευτών και να παράγουν βιολογικά προϊόντα υψηλών προδιαγραφών. Τελικά, είναι πιθανό στη χώρα μας να μην έχει επιτραπεί ακόμη στη βιολογική κτηνοτροφία να αναδείξει τις δυνατότητές της.

Τα προγράμματα επιδότησης που προκηρύσσονται «ξυπνούν» πάντα το ενδιαφέρον των παραγωγών. Το ίδιο συνέβη και με την πρόσφατη πρόσκληση του 2012 που όμως, σύμφωνα με τα πρώτα αποτελέσματα, απορρίφθηκε πάνω από το 70% των αιτήσεων για φυτική παραγωγή. Πρέπει να τονιστεί ότι στόχος είναι, πέρα από την πρόσκαιρη οικονομική στήριξη, η ενίσχυση της δημιουργίας και η ανάπτυξη δικτύων παραγωγών που σε συνεργασία με τον μεταποιητή θα παράγουν τελικά προϊόντα.

Στην ελληνική αγορά σχεδόν 1 στα 2 βιολογικά προϊόντα είναι εισαγωγής γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχει περιθώριο ανάπτυξης ντόπιων επιχειρήσεων. Αυτό ενισχύεται και από το ότι ο Έλληνας καταναλωτής δείχνει διατεθιμένος να πληρώσει για ελληνικά προϊόντα. Η οικονομική κρίση ανέδειξε τη σημασία της εξαγωγικής δραστηριότητας για τον αγροτικό τομέα. Με βάση πρόσφατα στοιχεία του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων η Ελλάδα αποτελεί σημαντικό προμηθευτή τροφίμων πολλών άλλων χωρών. Αυτό σημαίνει ότι διαθέτουμε την ποιότητα και τη δικτύωση που απαιτείται για διείσδυση σε ξένες αγορές. Προφανώς υπάρχουν τεράστια περιθώρια βελτίωσης. Τη δύναμη που κατέχει από πλευράς marketing ο όρος «βιολογικό» δεν την έχουμε εκμεταλλευτεί στο έπακρο.

Φυσικά τα ζωικά προϊόντα έχουν ένα μειονέκτημα σε σχέση με τα φυτικά, όταν αναφερόμαστε σε αγορές-στόχους, όπως αυτές της Βόρειας Ευρώπης. Εκεί, είναι ήδη ανεπτυγμένος ο τομέας ζωικής παραγωγής ακόμη και βιολογικής. Άρα, ο ανταγωνισμός συχνά δεν αφήνει περιθώρια ανάπτυξης.  Επομένως, πρέπει να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα, με δημιουργία ομάδων κτηνοτρόφων και παραγωγή ασφαλών βιολογικών τροφίμων πιστοποιημένης ποιότητας.

 Ιδιαίτερα προϊόντα όπως γραβιέρα, κεφαλοτύρι, μανούρι, μαστέλο δίνουν πλεονέκτημα διαφοροποίησης στην αγορά.  Επικουρικά θα λειτουργήσει η ταυτόχρονη εμπορία με περισσότερο διάσημα βιολογικά προϊόντα όπως το ελαιόλαδο και τα κηπευτικά σε συνδυασμό με κοινές προωθητικές δράσεις. Παράλληλα η αναζήτηση αγορών πρέπει να στραφεί και προς άλλες περιοχές όπως η Ρωσία, το Ισραήλ οι αραβικές και ασιατικές χώρες.  

Η οργάνωση της παραγωγής κτηνοτροφικών προϊόντων είναι καθήκον όλων των εμπλεκόμενων αλλά κυρίως των κτηνοτρόφων, οι οποίοι είναι επιχειρηματίες και αποτελούν απαραίτητο γρανάζι στη βιομηχανία τροφίμων.

Η TÜV HELLAS παρακολουθώντας στενά τις εξελίξεις στον αγροδιατροφικό τομέα και με σκοπό την προώθηση της εμπιστοσύνης του καταναλωτή στα βιολογικά προϊόντα παρέχει την υπηρεσία Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων, χορηγώντας μετά από ελέγχους διαπιστευμένα πιστοποιητικά τόσο στην πρωτογενή παραγωγή όσο και στη μεταποίηση. Αναλυτικά, η  TÜV HELLAS παρέχει υπηρεσίες Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων στους τομείς της Φυτικής & Ζωικής Παραγωγής, της Μεταποίησης και στις διαδικασίες Αποθήκευσης, Εμπορίας και Εισαγωγής από τρίτες χώρες.

 

 

 

 

 

 
Κοπή Πίτας 2013
Η ετήσια γιορτή και συγκέντρωση του Φορέα μας. Δείτε στιγμές από την εκδήλωση

Θεραπευτικό Κέντρο Αθηνών
«ΛΕΥΚΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ»
Πιστοποιημένες Ποιοτικές Υπηρεσίες Υγείας

Ο Λόγος στις Πιστοποιημένες Επιχειρήσεις: Συνέντευξη της Μarketing Manager της SKAG κυρίας
Πόπης Σκαγιά
BREAKING NEWS

- Ενίσχυση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς Μεταποίησης, Τουρισμού, Εμπορίου – Υπηρεσιών